Paskalya Çöreği

...

DSCN5502 - Kopya (3)

paskalya çöreği tarifi nasıl yapılır

En çok sevdiğim çöreklerden dır uzun zamandır kendım yapıyorum evde.Ama genede bir pastanenin önünden gecerken taze pişmiş kokusu gelirse alırım.Mahlep kokusu benı cekiyor herhalde.

 

 

Paskalya cöreğin malzemeleri

  • 5bardak un

  • 1 paket dr.oetker maya

  • 1tatlı kaşığı tuz (sılme olacak)

  • yarım cay bardağı toz şeker

  • 125 gr. oda sıcaklığında tereyağ

  • 2 tatlı kaşığı mahlep

  • 2 yumurta

  • 1su bardağı süt

  • uzerıne serpmek ıcın fıle badem yada fındık

  • DSCN5498

  • Paskalya çöreğin yapılışı

  • Un ,maya,tuz,şeker,mahlep derin bır kaba alın ıyıce karıştırın.Ortasını havuz gibi acın süt,tereyağ,yumurtanın bır sarsını ayırın uzerine sürmek ıcın gerı kalanı hamura katın.Havuzun icındeki malzmeleri karıstırırken unuda katın guzelce yumusak bır hamur olana kadar yoğurun.Üzerini örtüp yarım saat dinlendirin.Bu hamurdan 3 corek cıkıyor .Hamuru 9 parcaya bölün her 3 parcayı rulo yapıp sac örgüsü seklınde sarın yumurta sarısını cok az sıvıyağ ekleyerek karıştırın örgülerin üzerine sürün epsiye yerleştirin.Tepside uzerinı örterek yarım saat daha dınlendırın mayalansın 18 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin afiyet olsun.

  • DSCN5499 - Kopya (3) 

32 yorum:

  1. MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM anladın sen :))

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık ablacım. Nefis görünüyor. Keşke uzanıp bir dilim alabilseydim...:(
    Hayırlı Cumalar....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık selmacım,sabah sabah acıkmıştımda çok lezzetli görünüyo :))

    YanıtlaSil
  4. Öyle çok severim ki çocukluğumun tadıdır..
    Hiç evde yapmayı denemedim Selma Hanım ama çok ayrıntılı güzel bir tarif vermişsiniz bir denemek istiyorum başarabiliyor muyum bilmiyorum..
    Cidden ellerinize sağlık maşallah...:))

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor canım ellerine sağlık ..Hiç yapmadım ama şu nutellalı sahneyi görünce yapmam gerektiğini düşündüm :)) Afiyet şeker olsun ...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor ,fındık kreması ile muhteşem ikili ellerine sağlık ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Allahım,bu ne güzellik böyle.ellerin dert görmesin.canım ablam.İstanbula gelince bana da yapar mısın?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seve seve gelınce cok cay sohbetlerı yaparız senınle

      Sil
  9. Ellerine sağlık çok çok severim enfes sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Selma hanım sizin için bir yayın paylaştım bugün.. Biraz geç cevap verebildim ne olur kusura bakmayın.. Patates püresinin tarifini istemiştiniz onu henüz yazabildim..:))
    Çok çok selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
  11. Canım kahvaltılarımda olmazsa olmazım nutella ve çooook sevdiğim paskalya çöreği...
    Nefisssss olmuş canım ellerine sağlık bende aynen senin gibi kokusu beni hep cezbeder ve almadan geçemem...Ama artık senin tarfinle rahatlıkla yapıp yiyebilirim güzel paylaşımın için çooook teşekkürler canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Canım benim ellerine sağlık. Fotoğraflar beni benden aldı.
    SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
  13. Güzel site:) blogumda çekiliş var,beklerim:)http://ranasworldoffashion.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Harika olmuş ellerine sağlık ahh o mahlepin kokusu yok mu ben de çok severim.Paskalya çöreği zaten oldum olası en favorimdir.Afiyetler olsun tatlım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Harika olmuş hazır gibi görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. canım ellerine saglık maya insant maymı onu sorcaktım

    YanıtlaSil
  17. evet ben dr oetkerın mayasını kullanıyorum her zaman hamuru mumkun olduğunca yumusak tutun kolay gelsın

    YanıtlaSil