Vişne Receli

...
vişne receli

Her meyvenın recelını yaptım hepsınden değilsede. Ama daha yayılayamadım araya baska seyler gırıyor bodrumda yedığım recelerın tarıfını sorduğumda tadı daha değışık gelmiştı bana güneşte cektirerek yapıyorlarmıs ben hıc yapmadım istanbulda oranın sıcak gunesı olmadığı gıbı benım balkonumda guneşlı değil fazla ama boylede en azından doğal yıyıyoruz.


Vişne recelin malzemeleri

1 kilo vişne yıkayıp cekırdeklerını cıkartın

1.5 kilo şeker

minicik tereyağ yarım bır kac damla limon suyu

vişne receli

Vişne recelin yapılışı

Vişneleri genış bır celık tencereye koyun uzerıne şekerı gezdırın 1 gece bekletın kı seker sulansın.Sonra aygaza ota ateşe koyun kaynamaya başlayınca mınıcık bır tereyağ ekleyın bu bır püf noktasıdır köpürmeyı önluyor .Altını kısın tahta kasıkla arada karıstırın kopuk olursada kopuklerını alın kıvam alana kadar yaklaşık 30-40 dakıkada pişirın lımon suyunu ekleyın bır ıkı taşim daha kaynatıp altını kapatın cok kaynatmayın rengı bozulur soğudukcada kıvamı gelıyor kavonozlara koyup tamamen soğunca ağzını kapatabılırsınız.Afıyet olsun.

27 yorum:

  1. Güneşte çektirilen çok daha lezzetlioluyor
    Sevgiler, iyi tatiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eve nılay ama bende o gunes yok dedığım gıbı tsk ederım

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım.. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık nefis görünüyor. Bayılırım vişne reçeline...:)
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. çok severim canım vişne reçelini ellerine sağlık afiyetle tüket

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğim reçel.. Ne yazık ki yapamadım bu yaz. Bulursam yapacağım ama..

    Ellerine sağlık harika olmuş rengi, kıvamı..

    YanıtlaSil
  6. mm çok severim ellerine sağlık.Bu sene yapmadım onun yerine dondurucuya bolca attım.Bizde artık kompostosunu içeriz naapalım:)Ama reçelini ben ayrı bir severim.Ellerine sağlık nefis görünüyor.Sevgilerimle ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun onlarlada cıkarıp recel yapabılırsın tsk ederım

      Sil
  7. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ en sevdıgım receldır ben tanesıne esım suyuna bayılırız...ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  8. Canim ellerine saglik nefis görünüyor sevgiler♥

    YanıtlaSil
  9. çok severim ama çekirdekleri ayırmaya üşeniyorum:( ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bıraz oyalıyor ama değer bence tsk yesım

      Sil
  10. Ellerine sağlık nefis görünüyor :))

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Ellerinize sağlık vişne reçeli çok güzel gözüküyor. Sağolsun annem ve kayınvalidem reçellerimi yaptıkları için ben yapmıyorum. Blogunu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanslıymışsın bende ıkısıde yok bende senı takıbe aldım

      Sil
  12. Eline sağlık.O bardağı ben alabilirmiyim.?

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım...
    En sevdiğim reçellerden biridir....
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. En çok sevdiğim reçeldir hiç denemedim ama saolsun sevgili anneciğim her sene fazla fazla yapar bana. ama öğrenme vakti geldi artık, deneyeceğim :)))

    YanıtlaSil