pamuk gibi bir poğaca

...
pamuk gibi bir poğaca

pamuk poğaca dememışler boşuna gercekten pamuk gıbı tarıfı pelin chefaldım daha oncelerıde yapmışlığım vardır burda da tarıfı olsun ıstedım denemenızı tavsıye ederım bu tarıften hemen hemen 2 tepsı cıkıyor ben bır tepsıyı pştikten sonra buzluğa koydum sonra yemek ıcın sımdı gelelım tarıfe

pamuk gibi bir poğaca

pamuk poğaca malzemeler

5 s.b.un

1 paket maya

1 çorba kasığı tuz

3 çorba kaşığı silme toz şeker

1 su b.ılık süt

1 su b.su

1 su b.sıvıyağ

pamuk gibi bir poğaca

pamuk poğaca yapılışı

Un su tuz şeker karıştırılır ortası açılıp sıvı malzemeler koyun ortadan başlayın karıştırmaya unları alarak hafıf ele yapışan bır hamur olsun gerekirse az bır un eklenebilir . Üzerini örterek sıcak bir ortamda 2 misli olana kadar mayalanmaya bırakın.2 saate yakın sürüyor .Sonra yuvarlak bezeler yapıp aralıkla tepsiye yerleştirin kabarınca bitişiyor.Bırazda tepside bekletip yumurta sarısı surun 180 derecede pişirin.İyice alt üst pişirin ısı çiğ kalmasın fırından alınca uzerıne havlu örtüp bekletin bıraz çeksin afıyet olsun.

pamuk gibi bir poğaca

15 yorum:

  1. çok secerim poaçayı fakat ölçüyle yapmam nedense , bu nedrnd3n dolayıda bazen güzel olur bazende olmaz :)ellerine sağlık nefis görünüyorlar ..

    YanıtlaSil
  2. Her anını yakalamışsınız,
    çok ta muntazam olmuş, maşallah ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Nasil da guzel puf puf olmuslar. Eline saglik :)

    YanıtlaSil
  4. maya yas mı kuru mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben dr oetkerın kuru mayasını kullanıyorum instant kuru maya olanı hamuru cok sert değıl hafıf ele yapışan olsun sonucu banada bıldırın afıyet olsun sımdıden

      Sil
  5. Gerçektende pamuk gibiydi,hamurişiyle pek aram olmamasına rağmen çok beğendim selmacım,Elllerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  6. puf puf yumaşacık olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ayyyy nasılda güzeller sabah kahvaltıda ne güzel yenir. kahvaltı derken benim kahvaltıyla pek aram yok bu pamuk poğacalar vallahi iştahımı açtılar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım. çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  9. poğaça çok güzel görünüyor :) Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil