Erıklı crumble

...

eriklı crumble

Erlikli crumble bır ingiliz tatlısıdır.Altı meyve uzeri kırıntı hamur ıle kaplanıp  fırınlanır ama tadı muhteşem yemeyen varsa mutlaka denesın derm.Gelelim tarife.

eriklı crumble

Erikli crumble malzemeler
8-10 adet kırmızı erik
2 yemek kaşığı  şeker
Bir tutam tarçın
1 limon kabuğu rendesi
1 bardak  Un
125 gr.tereyağ
yarım bardak şeker
1 ay bardağı  file fındık

eriklı crumble
Erikli crumble yapılışı
Oda sıcaklığındaki yağı,unu ve şekeri bir kasede iyice yoğurun. file fındığı ilave edip tekrar karıştırın ve buzdolabında biraz bekletin.
Fırını 200 dereceye ayarlayın.Hamur bu sekılde olacak kum gıbı

eriklı crumble
Erikleri kabuklu veya kabuksuz kullanabilirsiniz.Küçükse2’ye,büyükse  4’e bölün.Bir tavaya alıp,üzerine şeker,tarçın ve limon rendesini koyun.Kısık ateşte meyve yumuşayana kadar pişirin.
Erkleri bir fırın kabına alın.bu sekilde
eriklı crumble
Buzdolabından çıkardığınız hamuru elinizle ufalayarak üstüne koyun,meyveleri bu hamurla örtün.
Yaklaşık 25 dakika üstü kahverengi olana kadar pişirin.afıyet olsun
eriklı crumble

29 yorum:

  1. Ay nasıl güzel görünüyor... Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. Erikler insanı yutkunduruyor ,çok güzel bir görüntü ellerine sağlık canım,erikle yapılan tüm tatlılara bayılıyorum çok yakışıyor . Acaba bu tatlıyı fırına dayanıklı porsiyonluk kaplara yapsak nasıl olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence super olur bır dahakıne oyle deneyeceğım tsk cızel

      Sil
  3. Enfes görünüyor, ellerine sağlık, tarifi not alıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. canım.ellerıne sağlık..gecmıs bayramın mübarek olsun...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  5. tam benlik bir tatlı,ağzımın suyu aktı..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Çok severim ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş bayramın mübarek olsun ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık ablacım nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. Ziyarete geldim ve harika bir blogla karşılaştım. Erikli bu tarife bayıldım ellerinize ve emeklerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Off karnımda aç nasılda nefis görünüyor :)) Değişikte bir tarif ellerine sağlık ..Yakın olsaydık gelirdim yemeye :))

    Afiyet şeker olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh keske buralara gelırsen beklerım gercekten tsk aysegul

      Sil
  11. Ellerinize sağlık lezzetli bir görüntü sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok pratik ve lezzetli bir tatlı olmuş mutlaka deneyip eğer lezzeti yakalayabilirsem yayınlarım ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. elinize sağlık leziz görünüşlü olmuş Digi Tv başarılar diler.

    YanıtlaSil
  14. Çok hafif ve lezzetliye benziyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Bir crumble denemedim ya şimdiye dek yazıklar olsun bana :) Nefis olmuş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oylr demeyın bloğunuzu gezdım benden cok daha ıyısını yaparsınız tsk leylak

      Sil