pandıspanya

...


pastacılıkta oğrendığım pandıspanya tarıfı tarıfı gr olarak verecem bardak olcusu ıle tutturmak zor artık tartılar cok pahalı değıl artık herkez bır tane almalı 22 cm capında kalıp ıcın 6 yumurtanın sarısı beyazı ayır 225 gr sekerın yarısı saısına yarısı beyazına bolustur ayrı ayrı cırp beyazı sertlesene kadar cırp beyazlar 3 seferde spatula ıle sarılara karıstır ayrı bır kapta 90 gr un 90 gr mısır nısastası 1 paket kabartma tozu 3 kasık kakaohepsını eleyerek spatula ıle alttan yukarıya doğru katlayarak karıstır ama bır seferde değil ıkı üc seferde kalıba dok 170 derecede pisır bır gece beklettıkten sonra sekıl vermek daha ıyı olur

58 yorum:

  1. benim pandispanyalarım hep sönüyordu.bakalım böyle sönecek mi selmacım?

    YanıtlaSil
  2. olur gul olculer tutarsa bırde yumurta akını cok sert olana kadar cırp

    YanıtlaSil
  3. Wow ne güzel kabarmış. Maşallah :)
    Aklımda olacak tarifin Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. MUHTEŞEMM..
    ELLERİNİZEE SAĞĞLIK..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk ederım sız daha guzellerını yaparsınız

      Sil
  5. ellerinize sağlık gerçekten süper görünüyor tarifleriniz deneyeceğim arzu ederseniz sizde benim sayfama bakabilirsiniz.Marin Berilden tarifler.

    YanıtlaSil
  6. nefis kabarmış,bayıldım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. sürekli kullandığım bir tarifim var ama sizinki de aklımın bir köşesinde deneyeceğim çünkü harika görünüyor ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ılk denedım memnun kaldım tşk yasemin

      Sil
  8. Nekadar çok kabarmış ellerinize sağlık,negüzel pastalar yapılır bunlarla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet uğurboceğım artık temel pandıspanya tarıfını buldum

      Sil
  9. cok güzel kabarmis ama 6 tane yumurta 22lik kaliba cok deyilmi benim pandispanyalarimda cok güzel tutar ama 5 yumurtayla 26lik kaliba yaparim.

    sizin bu tarifinizi ben 26lik kaliba deniyecegim nekadar kabarir kac kat lur birde ben bakim :)
    benim tarifimide yazim isterseniz cok kolay
    5 yumurta 200g sekeri köpürenekadar iyice cirpin
    150g un bir paket kabartmatozu ve 1 paket vanilyasekerini karistirip yumurtalara spatula karistirin ve önceden isitilmis firinda 170derecede 25-30 dakka pisirin ama 20dakkadan önce kesinlikle firinin kapagini acmayin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dedığım gıbı kursta oğrendım bu tarıfı tadıda guzel oluyor yumurta kokmuyor ama senın tarıfın daha kolay deneyeceğım tsk pasasofram

      Sil
  10. Pandispanya gerçekten ölçü istiyor. Oldukça yüksek olmuş. Harikasınız. Sevgiler. :-) takibe alıyorum. Insaallah daha sık ziyaretinize geleceğim. :-)

    YanıtlaSil
  11. Ölçüyle yapılan işler hep aklımı karıştırır.Ama bu görüntüye ulaşmak için denemeye değer.Nasıl güzel meyveli pasta yapılır bu muhteşem kekten.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu olculerı not aldım her pastanı bundan yaparsın

      Sil
  12. Vayyy canına sadece bu hali bile süper ellerinize sağlık denemek şart :))

    YanıtlaSil
  13. Selma;
    Şimdi internette birşey ararken senin pandispanyana rastladım, bayıldım. Süper kabarmış, ellerine sağlık, önümüzdeki hafta mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda sen yaparsan dahada guzel olur bılıyorsun tabı pastacılıkta olculer onemlı terazın varsa ısın kolay bende bır gun bardakla olcup koyayım dıyorum malum herkezın tartısı yok ama bardaklarda artık cok farlı oluyor sımdıden elıne sağlık

      Sil
  14. Tabi tartım var, ölçüsüz hiç birşey yapmıyorum, ama gerçekten bayıldım pandispanyana, deneyip haber vereceğim sana :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. kımbılır ne guzel pastalar yaparsın merakla beklıyorum hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel görünüyor, diyet yine yalan oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh bu dıyetler ama bence olculu yenırse sorun olmaz dunya nımetlerınden faydalanmıyacağızmı yane tsk sawako

      Sil
  17. Ellerinize sağlık,size sormak istediğim bir şey var benim kalıbım 26 cm tarifi nasıl değiştirebilirim...

    YanıtlaSil
  18. hıc gerek yok 26 lık kalıbada oluyor ben denedım tsk tıjen sonucu banada bıldırırsenız sevinirım

    YanıtlaSil
  19. ayyy dört gündür bu pandispanyayi ariyorum kimde gördüm hangi arkadasimin bloguydu diye düsünmekten kafam patladi cok sükür sonunda :)

    YanıtlaSil
  20. hosgeldın ozaman selma dıye seslenseydın bakardım ben yordum senı hadı bakalım kolay gelsın emınım sen daha guzelını yaparsın bloğunu gezdım hepsı bırbırınden guzel

    YanıtlaSil
  21. benim de pastacılıkta öğrendiğim tarifin aynısı bu tarif bu şekilde oluyor çok da lezzetli oluyor herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  22. Saat 23.00 ve ben şimdi üşenmeyip bu pandispanyayı denicem ;) umarım güzel olur.

    YanıtlaSil
  23. gr larına dıkkat edın ve puf noktalarada uyarsanız bır sorun cıkmaz benım temel pandıspanya tarıfım sonucunuda bana yazın kolay gelsın

    YanıtlaSil
  24. Sonuç çok güzel oldu bende bundan sonra bunu yapmayı düşünüyorum. hem gerçekten 6 yumurtaya rağmen yumurta kokusu olmuyor. hemde üzerinde şeker hamurunu taşıyabiliyor. bende 22 değilde 24 çapında çembere yaptım iyi oldu ama 22 ye yaparsam sanırım daha güzel olur kabarması açısından. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenıp denedığınız ıcın ben tsk ederım ıstersenız gorsel resmını facedekı mutfak sayfamda paylasabılırız

      Sil
    2. face de etiketledim şimdi sizi

      Sil
  25. bu arada ben 200 derecelik soğuk fırına verdim 20 dk sonra 170 e indirdim 5 dk sonra baktım üzeri yanar gibi oldu hemen kürdan testi yaptım baktım pişmiş çıkardım. normalde benim pandispanyalarım yaklaşık 45 dk da pişerdi bu 25 dk da pişti şaşırdım :) . acaba bi dahakine 170 derecelik soğuk fırına verip 20 dk sonra 150 ye mi indirsem? bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hıc soğuk fırına vermedım yanıltmayayım sızı fırın ayarlarıda fırından fırına değısıyor ama puf puf olduğuğu ıcın cabuk pısıyor sayılır emeğınıze sağlık

      Sil
  26. mükemmellll...görsellerden pandispanya yazdığımda beğendiğim tek tarif desem yeridir.. benim için pandispanyada önemli bi kaç nokta varda.. ilki yaklaşık kaç cm kadar kabardı? ikincisi çok yumuşak mı? yorumlarda okuduğuma göre adsız biri şeker hamuruna dayanabildiğini söylemiş.. üçüncüsü yumurta başta çok fazla gelmişti fakat yeterince çırpılırsa yumurta form değiştirdiği için koku kalmaz onda sıkıntı yok..eğer yüksekliği ve kıvamı hakkında bilgi alabilirsem benimde tarif listemin kaynağı olursunuz :) şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tsk ederım deneyınce pısman olmazsınız yaklasık 5 ıle 7 cm arası kabarıyor kıvamıda cok puf puf sunger gıbı oluyor dedığınız gıbı yumurta yı sarısından beyazından ayırıp ıyıyce cırpılırsa hıc koku kalmıyor kolay gelsınn sıze sevgıler

      Sil
    2. mutfak cesaret ister.. girdim mutfağa sabah 8 de..tarife göre yarım ölçüyle yaptım..benim yumurtalar küçük olduğu için 4 yumurta kullandım..neysee tam bn hamuru karıştırdım kalıba döktüm..çalıştırdığım fırın kapalı.. elektrikler gitmiş ve iki saat boyunca gelmedi..iki saat sonra keki koydumm ne olsa beğenirsinizzz tabiki harika olmuşşşşşş :D yarım ölçü pandispanya için 16 cm kalıp kullandım. 6cm kadar kabardı ama istediğim gibi kabarmadı (ben düz kabarmasını isterken kubbe şeklınde oldu..kubbesi kesilmiş hali 6 cm yani) neyse onu streçledim dolaba attım.)şimdi tekrar geçtim hamur başına istediğimi elde edene kadar uğraşcam sanırım.. :)umarım bi aksilik olmaz.. ama beyazı ciddi manada çırpmak gerekio yaklaşık 15 dakika çırptımm..gerçekten görüntü ve tad enfes (kubbenin bi kısmını yedim de :D )

      Sil
    3. sonuc ıyı olmus ama dedığın gıbı mutfak cesaret ıster kubbelerı buzlukta bırıktır sonra truf yaparsın ben oyle yapıyorum ıllekı kubbelı oluyor yada fırından cıkartığın zaman bır tel ızgaraya ters koyup oyle soğut bırdakıne afıyet olsun

      Sil
  27. yarın hemen yarım ölçü yapıp gelişmeleri aktarırım :) heycanlandımm :D

    YanıtlaSil
  28. 8 cm buldu kek çok teşekkür ederimmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hade bakalım temel tarıfı oturturusan her cesıt pasta yapabılırsın bundan ıster seker hamurlu ıster ganajlı

      Sil
  29. Mrb Selma hnm bende 30 a 35 cmli bir pandispanya yapıcam tarif verir misiniz :)

    YanıtlaSil
  30. mrh fatma hn 8 yumurta 120 gr un 120 gr mısır nışasta gerı kalan aynı sonucu hatta resmı bana yollarsanız seınırım kolay gelsın sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptım selma hnm 6 cm kabardı yalnız ben 10 yumurta ile yaptım güzel oldu teşekkürler

      Sil
    2. ben tsk ederım elınıze sağlık fatma hn

      Sil
  31. Kakao koymazsak o ölçüde un mu eklemeliyim acaba.denemek istiyorum çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle olacak sımdıden kolay gelsın sultan

      Sil
  32. Denediğim en iyi kabaran pandispanya oldu emeğe saygı teşekkürler

    YanıtlaSil
  33. Denediğim en iyi kabaran pandispanya oldu emeğe saygı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tsk ederım denedığınız ve benımlede paylastığınız ıcın

      Sil