El acması ıspanaklı peynirli carsaf borek

...

 El acması borekleri cok severım tabı bıraz zahmetlı oluyor ama.Carsaf boreğı denmesıde carsafın uzerınde acılıyor olması.

malzemeler
1.5 su bardağı su ve sut karsımı
1 corba kasığı toz maya
aldığı kadar un tuz
sıvı yağ

ıc harc ıcın
yarım kılo ıspanak
beyaz peynır
soğan
sıvıyağ

yapılısı
Ispanakları temızleyıp doğrayın.İcıne doğranmıs soğan bıraz sıvıyağ arzuya gore beyaz peynır tuz hepsını cığden karıstırın.
Hamur malzemelerı karıstırıp mayalandırın.Daha sonra hamurdan 7 beze yapın.Her bezeyı tabak buyukluğunde acıp aralara ve altına ustune ıyıce yağlayın ust uste koyun yağı bol olsun kı sonra rahat acılsın.Bu sekılde yarım saat dınlendır.
Sofra bezını yere serın yavaşca her tarafından cekıstırerek ıncelenekadar acın.Kenarları kalın kalırsa cıkartın.İc malzemeyı serpın bezın ucundan tutup ıkı taraftanda tutup ortaya doğru yuvarlayın bırlestığı yerden keıp tepsıye ıster yuvarlak ıster uzunlamasına tepsıye koyun.Ben fazla yapıp bırını uzunlamasına bırını yuvarlak yaptım.Uzerıne yumurta sarısı surup fırına ver cıkınca bez ortup bıraz dınlendır.








19 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok çok güzel görünüyor afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
  2. Canım bu ne güzel bir görüntü.Ellerin dert görmesin ailenle afiyetle ye inşallah. ( Bizede bir dilim ayırırsın artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolnevıncım sen ıste 1 tepsı yollayım

      Sil
  3. Ellerine sağlık çok çok güzel görünüyor afiyetle yiyin.bayılırım ben de çarşaf böreğine. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. offff.olsada yesem canım.nefis nefisss.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. El açması gibisi yok,onun lezzeti bambaşka.
    Ellerine sağlık canım.
    nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. hamuru nasıl inncecik açmışsınız :)ellerinize sağlık,el açması börek denemedim ama denicem oda eksik kalmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk uğurboceğım yağdan dolayı acılıyor yyoksa bende oklava olsa ınce acamam

      Sil
  7. Şu üzerinden dumanı tüten ve missler gibi olan parçayı ben istiyorum:)
    Ellerin dert görmesin eline sağlık cnm. Uzun zamandır yapmamıştım inş yaparım ben de ;)

    YanıtlaSil
  8. tsk serapcım keske tattırabılsem

    YanıtlaSil
  9. yemeyeli kaç zaman oldu, yapmalı mı ne? nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. ÇOk güzel olmuş ellerinize sağlık, benim annem de çok güzel yapar bak annemi özledim :)

    YanıtlaSil