SİHİRLİ KEK

...


SİHİRLİ KEK bu guzel tarifıhttp://www.elvanbasustaoglu.com/ bu sıteden aldım ve denedım gercekten değısık bır kek oldu sanki fırında pısmıs muhallebı gıbı burdan kendısıne tsk ederım.




  1. 115 gr tereyağ.
  2. 480 ml ılık süt
  3. 4 yumurta
  4. 1 kap un
  5. 1 yemek kaşığı su 
  6. 1 paket vanilya 
  7. 150 gr toz şeker


 Yumurtaları oda sıcaklığına getirdikten sonra kullanmak daha iyi sonuç veriyor. Zamanın kısıtlı olduğu durumlarda ılık su içinde 5-10 dakika bekletmekte işe yarıyor Yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayrı ayrı iki porselen çukur kaba ayırdım. Yumurta sarılarını toz şekerle açık sarı bir renk alıp, 3-4 kat kabarana kadar çırptım. 

Önceden eritip ılık hale getirdiğim tereyağını ve 1 yemek kaşığı suyu ekledim. Unu ve vanilyayı elekten geçirdikten sonra karışıma ilave ettim. Koyu kıvamlı bu karışıma sütü azar azar ekledim. Homojen bir hal alana kadar karıştırdım. (Sakın şaşırmayın zira sütün tamamını kattığınızda neredeyse su gibi akıcı bir karışım çıkıyor ortaya) En son bir tutam tuzla çırpıp köpük haline getirdiğim yumurta aklarını da ekleyip, balon telle köpükler sönmeyecek şekilde nazikçe karıştırdım .

Aslında bu yumurta akı çırpma işinin de bir püf noktası var; durmamız gereken noktayı iyi ayarlamak lazım. Jamie Oliver, bunun testini kabı havaya kaldırıp ters çevirerek yapar eğer dökülmüyorsa, aklar tam kıvamında çırpılmış demektir Önceden fındık kadar tereyağı ile yağladığım 20 x 20 cm’lik dikdörtgen kalıba boşaltıp, 170°’lik fırında 45-50 dakika pişirdim. Soğuduktan sonra kare kare kestim ve üzerlerine pudra şeker serptim. Nasıl böyle bir şey çıktı? Üstü kek altı krem karamelimsi bir şey (custard) Sihirli kek!




Kaynak: http://www.elvanbasustaoglu.com/

26 yorum:

  1. malzeme miktarlarını bardak yada kaşık ölçüsüyle verebilirmisiniz rica etsem.yapıp denemek istiyorum fakat her mutfakta tartı yok maalesef??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıı5 gr teryağ paketın uzerınden ayarlarsınız. sut 2bucuk su bardağı. 1 bardak un şekerde 1 bardak cok sulu bır kıvam oluyor sasırmayın un eklemeyın sakın yoksa bu goruntu olmuyor normal kek gıbı oluyor tsk

      Sil
    2. cevabınız için teşekkürederim selma hanım.evet un miktarı gerçekten çok az.tereddüt ediyor insan.
      iftara hafif bi tatlı olur sanırım.deneyeceğim.

      Sil
    3. rıca ederım bence deneyın pıserken kontrol altında olsun gorunduğu gıbı cok fazla kızarmasın

      Sil
  2. Selma'cım ellerine sağlık tarif kırmızıda kalınca pek okunmuyor:)
    hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deryacım bıraz renk yapayım dedım batırdım tsk

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel bir tarif.....Sevgilerimle,
    Hayırlı Ramazanlar....

    YanıtlaSil
  4. Canim ellerine saglik cok degisik bir tarif olmus denemek gerek. Afiyet olsun. Sevgiler hayirli ramazanlar:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık . Bunun bi değişiğini denemiştim daha önce ...

    YanıtlaSil
  6. çok değişik ve güzelmiş canım.kırmızı olayında deryaya katılıyorum.zor okunuyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor ,denemeyi düşünüyorum inşallah başarılı olurum :))

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir şey olduğu belli.. ben de denemek istiyorum..dün Sevimin aşkanasının şeftalili kekini denedim...sıra bunda..eh..ramazan sonunda da yine kekli bir tatlı yaparım artık...aynur yıldız karataş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk aynur emınım sen daha guzelını yaparsın ramazan tatlısız gecmez değılmı sevımınde tarıflerı cok guzel

      Sil
  9. oldukça ilginçmiş gerçekten.denemek lazım.Benim damak zevkime uyan bir kek olmuş.Ellerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  10. Çok değişik bir tarif denemem lazım. Ayrıca Jamie Oliver tariflerini çok seviyorum ve takip etmeye çalışıyorum..
    Msaşallah diyorum ellerinize sağlık gerçekten..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende takıp edıyorum bırde martha steward takıp edıyorun bıraz damak tatları farklı ama tşk

      Sil
  11. değişik bir kekmiş,denemek lazım :) eline sağlık,hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil