Mahluta

...
 Mahlut tarıfını aldığım kıtapta ısmı böyle yazıyordu anlamını bılmıyorum sızden bılen varmı


Yapılısı kısaca soyle 300gr etı haslıyorsunuz tuzunu baharatını katıp tatlandırın pılav tencerenın tabanına yayıyorsunuz .4 patlıcanı alaca soyup uzun dılımlere kesıp  tuzlu suda bıraz bekletıp sonra kızartıyorsunuz.Etın uzerıne once dılımlenmıs domateslerı dızıyorsunuz onun uzerıne patlıcan dılımlerını uzunlamasına dısarı tasacak sekılde sıralıyorsunuz.Ortasına 1.5su bardağı prıncı  yıkayıp suzup 1 soğanla tereyada soteyın tuz katın patlıcanların uzeıne yayın patlıcanları uzerıne kapatıp hasladığınız etın suyundan1.5 su bardağı suyu uzerıne dokun fazzla dokmeyın domatesın suyuda var kısık ateşte pısırın servıs tabağına ters cevırın.


18 yorum:

  1. Çok lezzeteli olmuş ellerine sağlık tam bir davet yemeği sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. of of süper görünüyor.Geçen sene ramazanda iftara bir arkadaşım davet etmişti ve bunu yapmıştı.adını bende bilmiyorum sanırım o da bilmiyordu.Kitapta öyle yazıyorsa mahlutadır o zaman.Ama lezzetinin güzel olduğunu biliyorum.Kesinlikle tam bir davet yemeği.Hangi yöreye aitmiş baktınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk şulecım kıtapta araplara ozgu bır yemek olduğunu tazıyor

      Sil
  3. Nefis olmuş bende yapıyorum arada ama isminin mahluta olduğunu bilmiyordum :)) Harika bir lezzet. Ellerinee sağlık..

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. adını bilmiyorum ama görüntü süper canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık .. Bende patlıcanlı etli pilav diye yapıyorum bunu.. Ama adını bilmiyordum.. Afiyetler olsun.. Patlıcanlı her şeyi çok severim..

    YanıtlaSil
  8. Bayıldım.Bir arkadaşım da yemiştim.Çok lezzetliydi.Bu da süper olmuş.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Hep adını duyarım hiç yapmadığım bir tarif notumu aldım canımm ellerine sağlık afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  10. Maklube değil mi ismi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarıfı aldığım kıtapta oyle yazıyordu değıstırmek ıstemedım

      Sil