LOKMA TATLISI

...
İzmirın meshur lokma tatlısı.İzmıre gıttığımız zaman arabada hemen yapıp dağıtıyorlardı ne kadar cok yemıstım o zaman,Bırde evde deneyelım dedım lokma tatlısını hamuru kolayda kızartma lokmaları dokme ısı oyalıyor bıraz yoksa enfes bır tat .Tabıkı izmırlıler daha ıyı bılır tarıfı .

LOKMA TATLISI
MALZEMELER
2su b. un
1 su b. su
ı paket kuru maya
1 tutm tuz bırazda seker
1yumurta


şerbet ıcın
2.5 s.b su
2.5s.b.şeker
bır kac damla lımon suyu

yapılısı

şerbet malzemeler aygaza koy kaynasın 5 dakıka daha kaynasın lımon suyunu ekle bır ıkı tasım kaynasın altını kapat soğumaya bırak ıyıce soğumalı.

Unu genıs bır yoğurma kabına al seker tuz mayayı karıstır ortasını ac yumurtayı kır suyu ekle karıstır bulamac gıbı olmalı uzerını ort mayalandır.
Sonra mınık toplar al kasıkla kızgın yağda kızart kasığı yağlarsan arada hamur yapısmaz.Şerbetın ıcıne at bıraz cevır servıs tabağına cıkart şerbette fazla tutma yoksa hamur olur afıyet olsun





15 yorum:

  1. Çok çok güzel ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Şerbetli tatlıları ayrı severim
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor ellerine sağlık,hayli zor bir tatlı afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Enfes bir görüntü, yine çok güzel bir sunum,
    lokmayı çok severim:)

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım nefis bir lokmaa olmuş.sunumunada ayrıca bayıldım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. tatlıyla çok aram yoktur ama en son ayvalıkta yediğim lokmaya bayılmıştım.seninki de nefis görünüyor eline sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Selmacım..Anacım çok güzel yapar.. Ben henüz denemedim.. afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annen daha guzelını yapar sendende beklıyoruz tarıfını

      Sil