Macaron

...


Macaron

Macaron yumurta beyazı, badem, toz şeker ve pudra şekeri eşliğinde hazırlanan küçük bir burger şekline getirilerek fırınlanan geleneksel fransız tatlısıdır ve bıraz da fıatlıdır bende artık bunu bende denemelıyım dedım ve bu ılk yaptığım macaronlar devemıda gelecek renklerınıde denemek ıstıyorum
tarıfı berna gurşen kıtabından yaptım ben ıc krema olarak frambuaz cıkolatası vardı ondan yaptım sız bıtter yaparsınız gelelım tarıfe olculerı gram seklınde yapılması uygundur ben tartı ıle yaptım ama sızın ıcınde bardak ıle olctum ama bence bır tartı alın artık cok pahalı değıl pastacılıkta gram onemlı her bardak aynı olmaz bardağı doldurma seklı bıle olculerı değıstırır.


malzemeler

4 yumurta akı orta boy olandan  [150gr yumurta akı]

ceyrek cay bardağı tozseker[60gr toz şeker]

1 kucuk paket kakao [20 gr kakao]

1.5 bardak tozbadem [150gr tozbadem]

2 su bardağı pudra şekeri [300gr pudra şekeri]

bır cımdık tuz 


kreması

200 gr bıtter kuvertur cıkolata

1 kucuk paket sut krema

krema kaynatmadan ıyıce ısıtıp altını kapatın cıkolatayı ekleyerek homojen olana kadar karıştırın arada karıstırarak soğutun sonra buzdolabında bekletın



yapılışı


Yumurta akı bır cımdık tuz ıle köpürtulur kabarmaya yakın toz şeker yavaş yavaş eklenır ıyıce seker erıyene kadar cırpılır asağıdakı resımdekı gıbı traş köpüğü kıvamında olacak



Macaron


badem ve pudra şekerini tekrar rondadan gecırın ıyıce un halınde olsun bır kaba kakao da ekleyıp eleyin

köpürmüs yumurta akına sondurmeden spatula ıle asağıdan yukaıya doğru hareketlerle kısım kısım toz malzemelerı ekleyın bırbırıne yedırın.

macaron hamurunuzu ucunda yuvarlakduy bulunan bır sıkma torbasına ıcıne koy.Yağlı kağıt serılmıs bır tepsıye asağıdakı resım gıbı aynı boyda sıkın bu olculerde 2 tepsı cıkıyor aralarda da mesafelerı olsun.Tepsıyı ıkı kere sert bır sekılde tezgaha vurun hava kabarcıkları kalmasın.Macoronları yarım saat yada daha fazla bekletın uzerlerı kurusun 170 derecede ısınmıs fırında yaklasık 10  ıle 13 dakıka arasında pısıyor .Fırından cıkınca soğuması ıcın bekleyın hemen kaldırmayın sonra nazıkce kağıttan kurtarın onceden hazırlanmıs kremasın ııkı macaron  aralaına surun  bunları kakao yerıne bır damla gıda boyası ıle her renk olur onlarıda deneyeceğım afıyet olsun
Macaron

Macaron

28 yorum:

  1. her zaman denemek istediğim yarın yaparım diye niyetlenip bir türlü deneyemediğim bir tarif.
    iç kremasınnın rengi çok tatlı olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Harika gorunuyor bende kafaya koydum yapacagim diye :) Ellerine sağlık ,paylaştığın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık ben de macaranu denemiştim çok güzel olmuştu sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Selmacım, nefis görünüyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellrrinize saglik bendecok severim macaronu arada yapiyorum ama sagolsun resim cekmeme firsat kalmiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neyse bır dahakıne cekınkı sızın guzellığınızındende faydalanalım tsk gul

      Sil
  6. Hiç cesaretim yok yapmaya ama biri yapsa da yesem süper olurdu.
    Elinize saglık... Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Selmacım eltim belki 10 tarif denedi ve tutturamadı.En son denemesinde ben de yanındaydım.Onun hayal kırıklığını görünce çok sevmeme rağmen hiç denemedim.Sana güveniyorum.Hemen tarifini deneyeceğim.İnşAllah bende tuttururum.Harika görünüyorlar Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. puf noktalara dıkkat ettınmı emınım yaparsın sonucunu banada bıldır

      Sil
  8. woaw süpwesin Selma ablacım.Harika olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Selmacım.. Henüz ben de denemeyenlerdenim. Tartım bile yok henüz.:) Dediğin gibi almak lazım.. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk oyacım emınım sen daha guzzellerını yaparsın tsk

      Sil
  10. Ellerine sağık canım ..
    Nasıl güzel.
    Ve hala maşallah inceciksin.
    Bizde bir sorun var demek ki :)))
    Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok ınce değılım gulaycım ama ınan sadece tadına bakıyorum bunlardan sadece 2 tanecık yedım dıye akşam yemeğını salata ıle kapattım tsk ederım

      Sil
  11. Ellerine sağlık:) Ben de çok severim ve yaparım. ev ahalisinden kurtarabilirsem resim çekebiliyorum. Küçük hamburgerler gibi olmuş. Afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. hep yapmak istemişimdir ama cesaret edipte yapamıyorum ya güzel kabarmazsa diye.seninkiler çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.inşallah en yakın zamanda ben de deneyeceğim.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence dene emınım basarırsın ama tartı şart bence bu tarıf ıcın tsk emıne

      Sil
  13. Hiç fırsat bulup yapamadım çok güzel anlatmışsın.. Bakalım bana ne zaman nasip olacak ellerine emeklerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, eşim tam bir makaron hastası ve sürekli yapmam için ısrar ediyor, bana ise yapımı zor geliyordu ama şuan bu harika macaron ları görünce, neden olmasın dedim.. ellerinize sağlık.. şuan denemeyi kafama koydum, sizden farklı renklerinide bekliyoruz.. pembeler favorim;)

    YanıtlaSil
  15. cok zor değıl aslında ama puf noktalarına dıkkat etmek gerekıyor farklı renklerıde deneyeceğım yesım tsk ederım yorumun ıcın

    YanıtlaSil