Ev Yapımı Pide

...
ev yapımı pıde
Ev yapımı pıdeŞimdi dıyeceksınız bu pide de nereden cıktı ramazan biiti.Bir türlü ekleyemedim arşivde kalsında istemedim koyayım dedim.

malzemeler
3.5 su  bardağı un
1 paket ınstant maya
1ertatlı kaşığı tz ve şeker
1 corba kasiği tereyağ
aldığı kadar ılık su
ev yapımı pıde

pidenin yapılışı

Yoğurma kabınaunu alıp ortasını havuz gibi acın.
llk sütü ,maya.tuz,tozşeker,ve yumuşamış tereyağ,ekleyin.
Yumuşacık bır hamur olana kadar ılık su ekleyin.
Iyıce yoğurun.Hamuru 2 eşit bezeye ayırın ve üzerine nemli bir bez örterek ıkı misli kabarana kadar bekletin.
Hamuru mısır unu srptiğiniz bir zeminde merdane yrdımı ıle servis tabağı büyüklüğünde acın
bıcakla üzerini şekillendirin.
ev yapımı pıdeTepsiye yerleştirip pisirin
Ben bu tur hamur işlerınde fırının içine fırına dayanıklı bir kaseye su koyuyorumki nem yapsın hamur kurumasın dıye bu da bir püf noktasıdır.Afiyet olsun

8 yorum:

  1. Hani derler ya yeme de yanında yat.. Aynen öyle görünüyor Selam hanım..:))
    Verdiğiniz püf noktaları inanın her zaman çok işime yarıyor bilmediğim ne çok şey varmış..
    Bardak altlarınıza zaten hayranım yapabilir isem bugün tekrar bardak altları yapmaya başlayacağım.. Bir de sanırım tereyağı ama çeşitli otlar görüyorum içinde siz mi hazırladınız bu karşımı.. Ya da bu şekilde satılıyor mu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk kedicik ben bardak altlıklrını ılk sızden gordumde yaptım sız benden daha mahiretlısınız bu konuda .Tereyağını ben yaptım oda ısısına getırıp ıstedığınız otları dereou kekık gıbı baharatlarda olabılır oranlarına dıkkat etmek gerekıyor cok fazlada baskın olmasın sevgıler sana

      Sil
  2. Canım piden ve sunum harika ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. asıl ramazandan sonra yeniyor bunlar ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merıcım nerelerdesın arada gelıyorum sana sakınsın bu ara ozletme

      Sil
  4. mis gibi pide..bu ramazanda domates peynir ile öyle çok yedik ki..

    YanıtlaSil