Yufkalı Girit Köftesi

...

DSCN5484 - Kopya (3)



















Yufkalı girit koftesi tarifini sofra dergısınden almıştım bendede bıraz giritlik mi
var daha oncede mezesının tarıfını vermiştim.


Yufkalı girit köftesi malzemeler
4yufka
1soğan
300gr kıyma
yarım su bardağı haşlanmış pirinc
yarım demet kıyılmış nane
1corba kaşığı tereyağ
2corba kaşığı zeytinyağ
karabiber
1corba aşiğı biber salcası
Servıs ıcın sarmısaklı yoğurt
DSCN5486 - Kopya
Yufkalı girit köftesinin yapılışı
Yufkalar eşit olarak 8 eşit arçaya bölüp toplam 32 adet ücgen kesilir.
Kıyılmış soğan,kyma ve karabiber tuz zeytinyağında soteleyin.
Ocaktan alıp ,haşlanmış pirinc ve naneyi ekleyin harmanayın.Her bır yufkanın geniş tarafına harcı pay edip,
sigara boreği gibi sarın.Yağlanmış tepsiye dizin ,üzerlerıne tereyağ sürün.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında
kızarana kadar pişirin.Kızarmaya yakın,biber salcasını 3-4 corba kaşığı su ıle acıp üzerlerine gezdirin.

5 dakika daha pişirin.Cıkınca sarmısaklı yoğurt ıle servıs edın tam yeneceğı zaman yapın kı yoğurdu yufka cekmesın cok  yumuşar sonra.

DSCN5486 - Kopya

24 yorum:

  1. MMm nefis görünüyor canım ilgimi çekti kaydettim mutlaka yapacağım bende :)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Selma hanım zaten tatilde kiloları aldım..:))
    Böyle güzel tarifler veriyorsunuz..
    Döner dönmez illa ki ilk yapacağım tarif..:))
    Çok çok selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tsk kedıcık bende sımdı tatılde aldığım fazla kılolarla uğraşıyorum aman bosver sefamız olsun

      Sil
  3. ellerine sağlık canım. nefis olmuş.. çok severek yerimki ben bunu:)) fotolarında çok aydınlık olmuş. süper..

    YanıtlaSil
  4. Selma'cım nefis bir görüntü sabah kahvaltı yapamadım şimdi olsa hepsini yerdim:)Ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyorlar,içinde pirinç olması ilginç geldi,
    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. mm nefis. ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuş Selma hanımcım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık hem börek hem köfte ikisini bir çırpıda yeriz işte çok güzel görünüyo :))

    YanıtlaSil
  9. Nefişs görünüyor, farklı bi tarif, yarın için deneyebilirim. Bir an yağda kızartılmış sandım ama fırında olduğunu görünce daha çok cezbetti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyın seveceksınız sımdıden afıyet olsun tsk leyla

      Sil
  10. Canım harika görünüyor ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  11. Hmmm nasıl da güzel görünüyor. Çok iştah kabartıcı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. şekerciğim ne diyeyim enfes görünüyor http://giritmezeleri.blogspot.com.tr/ blogum var girit mezelerini seversen :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sverım tabkı zaten yemeklerımız uyum sayılıyor hemen bakıcam bloğuna tsk nıhal

      Sil