CATLAK EKMEKLER

...
 NE MUTLU TURKUM DIYENE

Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!


Daha bu sozlerin uzerine ne denirki ben tarifime geceyim;Bu tarifi severek takip ettigim damlacukulatadan aldim bu kadar kabaracağini tahmin etmedim yoksa daha kucuk yapardim tam catlak oldular.
Mustafa Kemal Atatürk
KAYNAK..Google..












Catlak ekmeklerin tarifi soyle


malzemer

2su bardagi ilik sut
1 su bardagi oda sicakliginda yogurt
yarim su b sıvı yağ
1 paket toz maya
1 corba kasigi toz seker
1 tatli kasigi tuz
aldi[i kadar un


catlak ekmeklerin yapilisi

2 bardak unun icine mayayi tuz seker karistir ortasini ac sulu malzemeleri ekle yavas yavs unu katarak karistir biraz ele yapisan bir hamir olana kadar yoğurun.Uzerını ortup 2 mıslı olana kadar mayalandırın.Hamurdan parcalar koparıp yuvarlayın tepsıye dızın mayalanması ıcın gene ustunu ortun yarım saat daha beklesın sonra uzerlerını plastık bır spatuluyla carpı yapın ve uzerlerıne bıraz un serpın toz seklınde ben bıraz abartmısım

180 derecede pısırın afıyet olsun

24 yorum:

  1. mm ellerine sağlık.harika olmuşlar

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel ekmek ve rezimler :)

    www.helleialanya.bloggersdelight.dk

    YanıtlaSil
  3. Ayy mükemmel ötesi görünüyorlar..:))
    Çok ama çok canım çekti şimdi..:))

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kabarmışlar öyle Selma hanımcım pofuduk pofuduk insanın iştahını kabartıyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Şimdi farkettim ben seni izliyorum Selmacımda izleyicin değilmişim dikkatimden kaçmış herhalde sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. ne güzel olmuşlar .sabah yada akşam kahvatılarında yada misafirler için harika bir tarife benziyor. yapar yapmaz bende hem blogumda paylaşırım hemde sana bildiririm. fotoğrafların her zamanki gibi harika. makinanın marka ve modelini bir ara bana yazarmısın. hatta rica etsem bununla ilgili bir post hazırlasan. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy gulaycim simartiyorsun beni makinem nikon eski modellerden yeni bir tane alicam ama bakalim ne zaman cok tsk ederim ictenlig'n hem yazilarinadan hem yorumlarindan belli

      Sil
    2. ben ne görüyorsam onu yazıyorum inan bana, Hani bazen bir yağlıboya tablonun önünde durup bakarız ya . Hatta baktıkça bakarız ben senin fotoğraflarında o hissi alıyorum. Bence bu konuda yoğunlaş :) Bu arada inşallah alacağın yeni makina da bu kadar güzel fotoğraf çeker :)

      Sil
  7. Nefissss olmuş bu ekmekçikler canım...
    Ellerine sağlık...
    Nasılda misssler gibi kokmuştur evin içersi...
    Afiyetler Olsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. ayy tam kahvaltılık nefis görünüyor :)
    ellerine sağlık Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bayıldım bunlara çok güzeller
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. sanırım tarifte bir sorun var sütü ne kadar koyulacak,2 kere yazılmış.bilgi verirseniz sevinirim:)

    YanıtlaSil
  11. sevgılı nur aslan cok tsk ederım uyardığın ıcın sıvı yağ yerıne sut yazmışım hemen duzeltım demekkı tarıfı tek okuyan senmışsın dıkkatın ıcın cok tsk ederım

    YanıtlaSil
  12. Rica ederim Selma Hanım,asıl ben teşekkür ederim böyle güzel tarifler paylaştığınız için:)

    YanıtlaSil