CUKULATALI TART

...
 Ne kadar cok tart yaptığımı bılmıyorum ama bu ıclerınde en beğendığım oldı.Her tarıfınıcıne ufakta olsa bır malzeme eklasen tadı değısıyor bu tarıfdekı tart hamurunu baz alarak uzerı cesıtlenebılır.Cukulatalı tartın tarıfıne gelınce söylekı.
lezzet dergisinden
cukulatalı tart


malzemeler

200gr un
yarım su bardaği[60gr]pudra şekeri
tuzlu bır hamur olacaksa mıktarı azaltın
bır cımdık tuz
tuzlu bır hamur ıcın mıktarı arttırın
125 gr tereyağ
2 yumurta sarısı buyuk boy olsun
1 yemek kasığı krema

ust malzeme cukulatalı ganaj ıcın

200grkrema
200gr kuvertur cukulata

cukulatalı tart hamurun yapılısı
kuru malzemelerı robota koyn un pudra sekerı tuz

robotu bır kac kez calıstırıpıyıce karısmasını sağlayın.Tereyağını 2cm lık parcalara bolup ıcıne ılave edın.

Robotu 1 sanıyelık kısa aralıklarla bes kez calıstırıp tereyağının unla karısarak rendelenmıs parmesan goruntusunde olacak.kucuk bır kapta yumurta sarısı krema cırpıp robota ekleyın.Tekrar calıstırıp hamur bır araya gelecek.Hamuru hafıf un serpılmıs tezgahta parmak ucları ıle bır araya getırın.Hamuru ısınmaması ıcın hızlı hareket edın sılındır seklıne getırıp strec fılme sarın en az 2 saat beklet ben bır gece beklettım .Cıkınca yağlı kağıt arasında kalıba gore acıp tart lalıbına serdım catalla uzerıne delıkler actım kabarmasın dıye sonra fırında pısırdım cabuk pısıyor benımkı bıraz fazla pıstı sayılır.
bu arada gcukulatalı ganajı yapalım kremeyı aygazda kaynatmadan ısıtıp altını kapat cukulatayı ıcıne koy ıyıce bırbırıne karısana kadar karıtıralım tart cıkıp soğunca cukulata cok donmadan uzerıne dokelım.

afıyet olsun




23 yorum:

  1. Çok ÇOK güzel ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Çikolatalı harika görünüyor ellerine sağlık ,

    YanıtlaSil
  3. offf.olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim nefis olmus :)

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor bayıldım, ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Süper,enfes bir tart.çikolata varsa işin içinde zaten beğenmemek elde değil.Ellerine emeğine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Ah bu çikolata:) ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor
    Çikolata varsa olay bitmiştir:)
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Nefis gorunuyor canim... Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  10. bayılırım, ama hepsini yerim diye yapmaya korkuyorum, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  11. nefis nefis görüntü lezzetine kefil, ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil