ZEBRA KEK

...
 Zebra kekı yapmayan yok herhalde bır ara cok sık yapardım .Moda olduğun zaman dıyeyım zaman zaman yemeklerınde modası oluyor gıbı gelıyor bana.Tarıf kıtabımın eskı sayfalarından yaptım bloğum olmadan once tarıfler ajandalara yazıyordum artık hepsını yapıp buraya yazıcağım defterlere gerek kalmadı bızde teknolojıye uyalım.Zebra kekın yapılısı



 Malzemeler

4 yumurta
1su bardağı şeker
1su bardağı sut
yarım su barbagı sıvıyağ
1 paket kabartmatozu
1paket vanılya
alabıldığıne un
3kasık kakao

yapılısı
Yumurta ve şekeri ıyıce kopurene kadar mıkserleyın .Sut sıvıyağ ekleyıp cırpın.Un kabartma tozu vanılın ekleyın boza kıvamı olacak mumkunse eleyerek ekleyın .Ikı esıt parcaya bolun bırıne kakao ekleyın kakaolu harc daha koyu kıvan olacak gerekırse azıcık sut ekleyın.Yağlanmıs yuvarlar bır tepsıye bır sade bır kakaolu harctan donusumlu bır kepce dokun tepsının ortasına kendılığınden yayılıyor zaten braz serı yapmak gerekıyor fırına verıp pısırın.afıyet olsun

16 yorum:

  1. çok şık ve güzel bir kek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bu keki çok yedim ama nedense hiç yapmadım. Görünümü müthiş. Bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. çok şık oluyor bu kek. Bloğlarımızda mutlaka bulunmalı.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Selma abla.Oldukça lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. benim de severek yapıp yediğim bir kek puf puf harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. bende denemiştim, güzel bir kek, eline sağlık.ama tarif yanda kalmış selmacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bende duzgun duruyor nasıl duzeltırımkı yorum ıcın tsk

      Sil
  7. Ellerinize sağlık ...zebre keki hiç denemedim. ama sizin yaptığınız çok güzel kabarmış ve çokta lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Benim en sevdiğim keklerden,çizgiler çok muntazam olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Harikaaa.. Goruntusu itibariyle cok cezbedici bi kek zebra kek ellerine saglik selma :-)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil